Kattoremontti Saaristossa. Vaativiin Olosuhteisiin Paras on Konesaumakatto.
Kuten yrityksemme nimestä voi päätellä niin meidän erikoisuutamme ovat kohteet merellisessä saaristossa. Moni kattofirma ei mielellään työstä saarikohteita. Kulku on hankalaa eikä kuorma-autoilla pääse nostelemaan tavaroita suoraan katolle. Me kuitenkin pidämme saaristosta. Sinne ei mantereen kiireet kulkeudu ja töitä saa tehdä rauhassa.
Usein kesämökin kattomateriaaliksi on valittu huopakate. Huopa on nopea asentaa mutta kestävyydeltään se on valitettavan heikko. Katto vuotaa, kun saumat alkavat irrota. Huopakatto kerää helposti roskia jotka maatuvat huovan päälle ja näin osaltaan lyhentävät huovan käyttöikää. Kun huopakatto tulee tiensä päähän, kannattaa ehdottomasti valita joku toinen materiaali. Me tietysti suosittelemme aitoa konesaumakattoa.
Huopakatto on siinä mielessä hyvä, että uusi katto on helppo asentaa sen päälle. Huopa toimii näet hyvänä aluskatteena. Huovan päälle tarvitsee vaan asentaa pystykoolaukset ja näiden päälle vaakarimat. Sitten voikin lätkiä konesaumapellit kasaan ja huovan sijaan 15 vuoden käyttöikä nousikin heti 50 vuodella.
Konesaumakatto onkinmerellisiin olosuhteisiin hyvä valinta. Se kestää tuulta ja myrskyä eikä vuoda vettä sisään. Kaikki saumat on tuplasaumattuja eikä pellin läpi ole ruuvattu ainuttakaan ruuvia.
Saaristokohteissa toimimme seuraavalla tavalla. Kun kattoremontti tulee ajankohtaiseksi, kannattaa meihin ottaa meihin yhteyttä jo hyvissä ajoin. Saarikohde vaatii näet hieman enemmän suunnittelua kuin mantereella sijaitseva. Paras aika sopia tulevan kevään tai kesän remontista on edellinen syksy. Näin meillä on hyvin aikaa veneillä kohteeseen, tehdä arviointi, laskea urakka ja tehdä tarjous. Sitten kun jäät lähtevät niin urakka voidaan aloittaa heti ja kohde on valmis ennen kuin lomailusesonki on vielä kunnolla käynnistynyt. Toinen hyvä vaihtoehto on tehdä remontti syksyllä, kun mökkisesonki on jo ohitse.
Moni miettii millaisella kalustolla saaristossa voi kuljettaa rakennustavaroita. Aivan pienellä veneellä ei monen sadan kiloisia peltejä kuljeteta. Myös haastava keli voi asettaa tiukat vaatimukset kuljetuskalustolla. Siksi me suosimmekin yhteistyökumppaneita joiden kalustoilla voi kuljettaa suurempiakin kuormia, aina kaivinkoneisiin asti.
Jos muuten kattoremontin yhteydessä on tarvetta myös muille rakennuspalveluille, esimerkiksi uudelle laiturille niin meidän kautta löydät yhteistyökumppanit.
Jos sinulla on mielessä uusi katto niin ota rohkeasti yhteyttä. Pystymme tekemään saarikohteita vielä loppusyksystä aina lokakuun loppuun asti. Sitten keli alkaa heiketä niin pahaksi, että kovimpienkin kattoseppien on parempi pysytellä mantereella. Saaristoalue jolla operoimme kattaa alueet Porvoo, Sipoo, Helsinki, Espoo, Kirkkonummi.
Olen itsekin miettinyt juuri tuota että miten saaristoon kuljetetaan rakennustavaroita. Selkeytyi tämäkin. Aika jännittävää että myös kaivinkoneita voi kuljettaa. Tutulla on tulossa kattoremontti eteen, tosin he eivät saaristossa asu. Kiitos kirjoituksesta!
ReplyDeletehttps://reecon.fi/
Hyvä että on kuitenkin yrityksiä jotka hoitaa saaristokohteita. Meillä itesasiassa alkaa remontti, peltikatto tulee huopakaton tilalle. Saaristoon ei kuitenkaan tarvitse mennä, mutta asumme myös melko rannikolla.
ReplyDeletehttps://www.lumorakennus.fi/kattoremontti/pelti-ja-huopakatto-remontit
Meillä onkin mietitty, mikä olisi paras katto. Meidän mökki on saaristossa, ja se täytyisi uusia. Täytyy lähettää muutamat tarjouspyynnöt kattoremonttiin, samalla miettiä sitä omaa budjettia. Konesaumakatto varmasti olisikin hyvä vaihtoehto, kiitos. https://www.korteniemi.fi/kattojen-korjaus-ja-huolto
ReplyDelete